آرشیو آبان ماه 1402

طراحی انواع فرمول مواد غذایی و در راستای مشاوره فرمولاسیون صنایع غذایی برای هتل ها، رستوران ها و مجموعه های تولیدی و ...

فرمول سازی پودر کرم کارامل

۴ بازديد

استفاده از دسر در وعده‌های غذایی علاوه بر متنوع‌تر کردن سفره غذایی می‌تواند به هضم سریع غذا هم کمک کند. به همین جهت دسرهای مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید از انواع آن‌ها در سفره‌های غذایی خودتان استفاده کنید، یکی از این دسرها که امروز می‌خواهیم به طور کامل نحوه درست کردن و کاربردهای آن را به شما آموزش دهیم؛ دسر ژله کارامل است. این ژله یکی از محبوب ترین نوع دسر در تمام دنیا مخصوصا فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و پرتغال است. این دسر در کشورهای دیگر مانند آمریکا و اسپانیا با عنوان فلان شناخته می‌شود محبوبیت این دسر به حدی زیاد است که پنجمین روز از ماه آوریل را به نام روز جهانی کارامل در سرتاسر دنیا می‌شناسند. این دسر خوشمزه از قرن 16 میلادی وارد منوی انواع رستوران‌ها و در نهایت عضو ثابت دسرهای خانگی شد.

فرمول کرم کارامل

این طعم یکی از صدها طعم مختلف دسری به نام ژله است. احتمالا تا به الان از انواع ژله برای رنگی‌تر کردن وعده‌ها غذایی خودتان استفاده کرده‌اید. دسر کارامل یکی از خوش طعم‌ترین و شیرین‌ترین آن‌ها است که مزه‌ای متفاوت و جذاب دارد و برای کسانی که از طعم کارامل لذت می‌برند می‌تواند وعده غذایی عالی باشد. این پودر فوق العاده از ترکیبات طعم دهنده کارامل، شیر و شکر است، البته تنها مخلوط کردن این سه مواد با یکدیگر کافی نیست و باید اندازه دقیق آن‌ها را برای ترکیب بدانیم تا طعمی عالی به دست بیاوریم. این اندازه گیری به اندازه‌ای مهم است که باید زمانی که آن را تنها با آب داغ مخلوط کنیم نوشیدنی کاراملی جذابی را به ما بدهد. این طعم دهنده فوق العاده به صورت پودر کارامل هم وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا در انواع غذاها از آن استفاده کنید.


فرمول سازی پودر کرم کارامل

کاربردهای کرم کارامل

پودر کارامل می‌تواند در انواع دسرها و نوشیدنی‌ها اضافه شود و طعمی جذاب به ان‌ها ببخشد. شما از این پودر می‌توانید در نوشیدنی‌هایی مانند لاته یا میلک شیک استفاده کنید و یا آن را به انواع دسر و شیرینی‌های خودتان اضافه کنید و طعم کاراملی را به آن‌ها ببخشید.

  • نوشیدنی ها: پودر کرم کارامل را با شیر گرم یا سرد، قهوه یا چای مخلوط کنید تا طعمی لذت بخش داشته باشید.
  • دسرها: پودر کرم کارامل را روی دسرهایی مانند پودینگ، بستنی یا ماست بپاشید تا طعم و بافت آن ها افزایش یابد.
  • پخت: پودر خامه کارامل را در خمیر کیک، فراستینگ یا بیسکویت بگنجانید تا طعمی مطبوع داشته باشید.
  • رویه ها: پودر کرم کارامل را روی پنکیک، وافل یا سالاد میوه بپاشید تا ظاهر آنها را بهتر کرده و طعم کاراملی دلپذیری به آن ها بدهید.

حتی شما می‌توانید این پودر را به هر دستوری که دوست دارید اضافه کنید و طعمی عالی و کاراملی بسازید.

ویژگی کرم کارامل

  • کرم پودر کارامل به ظروف و نوشیدنی های مختلف عطر و طعم لذت بخشی می بخشد.
  • نت‌های غنی و کره‌ای آن شیرینی لذیذی ایجاد می‌کند که تجربه طعم را افزایش می‌دهد.
  • بافتی نرم و خامه ای به دسرها و نوشیدنی ها می دهد.
  • به راحتی با سایر مواد ترکیب می شود و یک تجربه طعم ثابت را تضمین می کند.
  • راحتی و سهولت استفاده را ارائه می دهد، بدون نیاز به آماده سازی زمان بر.
  • می توان برای مدت طولانی بدون افت کیفیت نگهداری کرد.

آماده سازی کرم کارامل

معمولا ژله‌ها به صورت صنعتی توسط کارخانه‌ها تولید می‌شوند و در بازار ارائه می‌شود و این امکان را به شما می‌دهد تا از طعم‌های مختلف آن برای درست کردن انواع دسرهای عالی استفاده کنید. ژله کارامل هم به صورت صنعتی در بازار موجود است و شما می‌توانید از آن استفاده کنید. درست کردن این ژله با استفاده از درست کردن پودر کارامل و مقداری ژلاتین در منزل هم ممکن است اما از آن جهت که اندازه گیری مقادیر آن بسیار با اهمیت است ممکن است باعث شود شما نتوانید طعمی عالی از این ژله را داشته باشید.

محتویات اصلی این دسر خوشمزه شامل تخم مرغ، شیر و شکر است، اما شما می‌توانید طعم دهنده‌های مختلف دیگر را هم بر اساس ذائقه خودتان به این دسر اضافه کنید تا طعم‌های مختلفی از آن را داشته باشید. فرآیندی که در طی آن کرم کارامل به دست می‌آید، به نام کاراملیزاسیون است. این روند حاصل حرارت دادن شکر تا دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد است تا شکر یا قند تجزیه شده و رنگ طلایی و طعم خاصی به خود بگیرد. برای تهیه کارامل از کره، شکر قهوه‌ای یا سفید، شیر، خامه یا وانیل استفاده می‌شود. درست کردن این دسر عالی چند مرحله ساده و راحت دارد برای دانستن تمام این مراحل با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

  1. ابتدا باید خود کارامل را با دستور آب و نصف پیمانه از شکر آماده کنیم و مواد را در قابلمه‌ای ریخته و روی حرارت متوسط قرار‌دهیم.
  2. شکر را به خوبی در آب حل کرده واین روند را آن‌قدر ادامه می‌دهیم تا شربتی قهوه‌ای یا کاراملی رنگ به دست بیاید.
  3. سپس شیر را روی شعله کم قرار می‌دهیم، شکر را اضافه کرده و هم می‌زنیم. تا نیمه گرم شدن شیر، شکر را کاملا حل کند.
  4. در ادامه تخم مرغ‌ها را در ظرفی شکسته و شیر ولرم را به آن‌ها اضافه می‌کنیم در همین زمان وانیل را به ترکیب شیر و تخم مرغ اضافه می‌کنیم. و می‌گذاریم کارامل کاملا خنک شود
  5. فر را روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم می‌کنیم. ترکیب شیر و تخم مرغ را روی کارامل سرد شده می‌ریزیم. سپس درون تابه‌ای با ارتفاع مناسب آب سرد ریخته و ظرف‌های کارامل را درون آب قرار می‌دهید. به شکلی که آب تا نیمه‌های ظرف کارامل را بپوشاند. تا حدود 1 ساعت به روش بنماری داخل فر بماند
  6. بعد از آن، ظرف کارامل را در یخچال بگذارید تا سرد شود در این مرحله دسر شما آمده سرو شدن است.

فرمولاسیون تولید ژله و کرم کارامل

اگر به دنبال طعمی ثابت و همیشگی برای دسرهای خودتان هستید و می‌خواهید همیشه این طعم را حفظ کنید با ما در مرکز فرمولاسیون در تماس باشید. در این مرکز، ما مشاورین مجربی را برای راهنمایی و فرمول سازی انواع مواد غذایی برای شما داریم که شما تنها با ورود به وبسایت مرکز فرمولاسیون مواد غذایی ایران و بخش "تماس با ما" می‌توانید از این مشاوره نهایت استفاده را برای تهیه انواع غذا و دسر برای هتل و رستوران خودتان داشته باشید.