ادویه کاری در چه غذاهایی استفاده می‌شود؟

طراحی انواع فرمول مواد غذایی و در راستای مشاوره فرمولاسیون صنایع غذایی برای هتل ها، رستوران ها و مجموعه های تولیدی و ...

ادویه کاری در چه غذاهایی استفاده می‌شود؟

۳ بازديد

ادویه کاری یکی از پرطرفدارترین و پراستفاده‌ترین ادویه‌ها در ایران است. طعم متعادل و گرمی که این ادویه دارد باعث شده طعم و بوی غذاها را متحول کند. می‌خواهیم در این مقاله، فرمولاسیون این چاشنی را به گونه‌ای به شما آموزش دهیم که به راحتی بتوانید در خانه آن را درست کنید. با ما همراه باشید.

معمولا ادویه‌ها پیشینه تاریخی جالبی دارند. ادویه کاری نیز از همان دسته است. این ادویه که بر خلاف تصور عموم ساخت هند است ولی در واقع یک ادویه انگلیسی است. زمانی که انگلیسی‌ها در هند مستقر بودند و غذاهای هندی مصرف می‌کردند، بسیار به این غذاها علاقه‌مند شده بودند.

هنگامی که به سرزمین خود بازگشتند، برای تداعی خاطرات غذاهای هندی، شروع به ساخت ادویه کاری کردند. با امتحان کردن چندین ترکیب مختلف، در نهایت به فرمول ادویه کاری رسیدند و توانستند طعمی نزدیک به غذاهای هندی برای خود به وجود آوردند.

امروزه یکی از اصلی‌ترین غذاهایی که در آن به میزان زیاد ادویه کاری استفاده می‌شود، خورشت کاری است. این خورشت که یک غذای هندی است، هم با گوشت و هم با مرغ درست می‌شود.

ادویه کالری در چه غذاهایی استفاده می شود

ادویه کاری مناسب چه غذاهایی است؟

ادویه کاری کاربردهای متنوعی دارد. در انواع خورشت‌ها، پلوها و کباب‌ها می‌توان از این ادویه استفاده کرد. زمانی که در حال پخت غذا هستید، اضافه کردن این ادویه طعم غذای شما را دگرگون می‌کند.این چاشنی محبوب، به دلیل ترکیبات خود علاوه بر طعم دهی غذا، برای از بین بردن بوی زخم گوشت و مرغ استفاده می‌شود.

ترکیباتی که این ادویه دارد تقریبا همان چاشنی‌هایی است که به صورت روزانه در غذاهای خود استفاده می‌کنیم. پس تفاوت در کجاست؟ اولین تفاوت در میزان ترکیب کردن مواد مختلف برای به دست آوردن کاری است.

ترکیبات ادویه کاری شامل مواد زیر است:

  • زردچوبه
  • فلفل سیاه
  • فلفل قرمز
  • پاپریکا
  • دارچین
  • زیره سبز
  • پودر هل
  • پودر رازیانه
  • پودر جوز هندی
  • پودر میخک
  • زنجبیل
  • برگ کاری
  • برگ بو
  • پودر تخم گشنیز

البته زعفران و پودر تخم ریحان شیرین هم در برخی از این فرمول ادویه دیده می‌شود اما اضافه کردن آن بنابر سلیقه خودتان است. برای تغییر طعم این ادویه نیز می‌توانید نسبت این مواد را کم یا زیاد کنید. برای آن که طعم و عطری بهتر داشته باشد، می‌توانید این ترکیبات را به صورت اصلی خود خریداری کنید و پس از آن در خانه آسیاب کنید.

ادویه کاری طعمی تند و شیرین دارد و طبعی گرم. خواص استفاده از این ادویه بسیار زیاد است. تقویت استخوان‌ها، کمک به سلامت قلب، پیشگیری از ابتلا به آلزایمر، تقویت سیستم گوارش، کاهش وزن، حفظ سلامت کبد، تسکین درد و پیشگیری از ابتلا به سرطان، تنها چند مورد از خواص این ادویه بی‌نظیر است.

البته این ماده غذایی علاوه بر خواص بی‌نظیری که دارد برای برخی از افراد می‌تواند مضر هم باشد. این ادویه برای افرادی که مشکل سنگ کیسه صفرا دارند می‌تواند مضر باشد. همچنین به دلیل طبع گرمی که دارد، مصرف زیاد آن باعث بالا رفتن ضربان قلب، جوش والتهاب خواهد شد. به دلیل استفاده از زعفران نیز برای خانم‌های باردار مضر باشد.

به همین دلیل در مصرف آن دقت کرده و اگر مشکلی ندارید با خیال راحت از این ادویه خوش طعم لذت ببرید.

مشاوره فرموله سازی ادویه و طعم دهند‌ها

بسیاری از افراد و صاحبان کسب و کارها هستند که به دنبال به دست آوردن یک فرمولاسیون ثابت برای غذاها و طعم‌دهنده‌های خود هستند. برای آن که غذای شما همیشه یک طعم را بدهد نیاز دارید تا طرز تهیه آن را فرموله سازی کنید. یعنی بدانید از هر ماده‌ای به چه میزانی باید استفاده کرد تا همیشه یک طعم را بدهد.

ما در مرکز فرمولاسیون مواد غذایی ایران دقیقا چنین کاری را برای شما انجام می‌دهیم. هر نوع طعم‌دهنده و ماده غذایی که بخواهید آن را فرموله سازی کنید، تنها به یک اقدام نیاز داردف با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

مرکز فرمولاسیون ایران با کادری مجرب و کاربلد، فرمول دقیق یک ماده را برای شما درآورده و به شما ارائه می‌دهند. به همین دلیل اگر می‌خواهید در رستوران خود یا در کارخانه مواد غذایی‌تان طعم یکسانی داشته باشید، ما می‌توانیم همراه شما باشیم.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.